Laporan bedah siasat Jacko bocor

Tuesday, June 30, 2009

LOS ANGELES - Keputusan bedah siasat yang dibocorkan kepada media menunjukkan Raja Pop, Michael Jackson amat kurus dan kepalanya hampir botak, lapor sebuah akhbar semalam.
Berat badan Michael yang mesra dengan panggilan Jacko ketika masih hidup ialah 50.8 kilogram dan perutnya hampir kosong kecuali mengandungi beberapa pil yang sudah larut.

Menurut keputusan bedah siasat itu, pinggul, peha dan bahunya dipenuhi dengan kesan jarum dipercayai akibat suntikan ubat penahan sakit.

Dia yang meninggal dunia ketika berumur 50 tahun memakai rambut palsu ketika dia didatangi anggota-anggota perubatan, kata laporan itu.

"Dia kurus kering, rambutnya gugur dan dia tidak menjamah makanan tetapi pil ketika meninggal dunia," kata satu sumber yang rapat dengan penyanyi itu kepada media.

Jacko meninggal dunia pada Khamis lalu di rumah yang disewanya di sini selepas diberikan ubat penahan sakit oleh doktor peribadinya.

Dia meninggal dunia selepas degupan jantungnya terhenti.

Menurut laporan bedah siasat itu: "Kesan suntikan terdapat di seluruh tubuhnya dan kecacatan itu disebabkan oleh pembedahan plastik yang dilakukan sejak bertahun-tahun lalu.

"Terdapat empat suntikan baru di sekitar jantungnya, kemungkinan daripada percubaan untuk mengepam adrenalin ke dalam jantung untuk menghidupkannya," kata laporan itu.

Tiga daripada suntikan itu sudah menembusi dan merosakkan dinding jantungnya manakala suntikan keempat di tulang rusuk.

Menurut laporan bedah siasat itu lagi, beberapa tulang rusuknya patah ketika usaha menyelamatkannya dilakukan pada Khamis lalu.

Penyanyi itu mempunyai lebam misteri di bahagian lutut dan tulang kering serta di belakang badannya kemungkinan menunjukkan dia pernah terjatuh.

Terdapat parut di kulitnya dekat telinga kirinya dan bahagian itu botak sepenuhnya. Parut itu mungkin wujud berikutan kemalangan ketika dia menjalani penggambaran iklan Pepsi pada 1984.

Dalam penggambaran itu, rambutnya terbakar.

Keluarga Jacko meminta bedah siasat kedua dilakukan selepas bedah siasat pertama tidak menunjukkan bahawa dia meninggal dunia kerana perbuatan khianat. - Agensi

http://www.ozzay.com/index.php?option=com_content&view=article&id=573:laporan-bedah-siasat-jacko-bocor&catid=41:berita-dunia

Video Pilihan : Jangan Pernah Berubah - ST 12


Biarkan waktu teruslah berputar
Mencintai kamu penuh rasa sabar
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
Ku ikhlas ‘tuk bertahan

Cintaku padamu begitu besar
Namun kau tak pernah bisa merasakan
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
Ku ikhlas ‘tuk bertahan

Reff:[*]
Meninggalkanku tanpa perasaan
Hingga ku jatuhkan airmata
Kekecewaan ku sungguh tak berarah
Biarkan ku harus bertahan

[**]
Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah
Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah

Back to Reff:[*] , [**]

Jangan pernah kau coba untuk berubah
Ku relakan yang indah dalam hatinya

Download

Roda Impian Akan Datang di TV3

Saturday, June 27, 2009

Tunggu! Siarannya akan berada di TV3 nanti! Jikalau tak cekap semestinya tersalah buka kotak! Kotak di mana, kotak apa? Jawapannya, kotak di program sukaramai Roda Impian. Itulah tugasan yang dilihat amat mudah tetapi memerlukan kecekapan dan kepantasan bagi Fouziah Gous.

Pengacara bersama atau gadis pembuka kotak memang menjadi batu loncaran untuk seseorang semakin dikenali. Sebelum ini Abby Abadi dan Eja pernah terpilih menyertai serta mengimarahkan program ini. Selepas itu nama mereka semakin dikenali dan diminati selari dengan populariti program yang dialih daripada Wheel of Fortune itu.

Adakah Fouziah juga akan semakin dikenali selepas ini? Kali ini hosnya dipikul oleh deejay Hot fm, Keeran.

Senyum Seindah Suria

Friday, June 26, 2009

I'm Yours - Jason Mraz Versi PONET.fm (Credit to Amri)

Thursday, June 25, 2009

Ridah singing cobalah untuk setia popularized by Krisdayanti

Tuesday, June 23, 2009

Ridah & Amie Joba Rumandawi

Saturday, June 20, 2009

Download Toolbar PONET.fm

Friday, June 19, 2009

Sila download Toolbar PONET.fm. Ianya secara otomatik akan mengesan browser yang sedang anda gunakan. Anda boleh mendengar PONET.fm menggunakan toolbar ini disamping mengetahui secara langsuang perkembangan terkini di forum PONET Community.

Pasangan melekat ketika melakukan hubungan seks

Wednesday, June 17, 2009

BERGAMO – Pasangan pekerja sebuah kedai yang menyelinap masuk ke dalam tandas mendapat nasib malang kerana mereka melekat ketika melakukan hubungan seks, lapor sebuah akhbar semalam.

Pekerja lelaki, Salvatore Mazzi, 37, dan Angelina Marcelo, 26, melekat disebabkan oleh masalah kekejangan otot salah seorang daripada mereka.

Perbuatan mereka diketahui oleh suami Angelina yang menunggunya untuk membawa pulangnya dari bekerja.

Beberapa kakitangan perubatan berjaya menyelamatkan pasangan itu di sebuah kedai pakaian di Bergamo, Itali.

Salvatore dipecat kerana melakukan hubungan seks ketika sedang bekerja.

Angelina yang bertugas sebagai juruwang bernasib baik kerana dia dibenarkan bekerja selepas pihak pengurusan mendapati wanita tersebut melakukan hubungan seks selepas tempoh syifnya berakhir. – Agensi

PONET.fm Community di Facebook

Jom! sertai komuniti PONET.fm di Facebook. Kita kasi gempak dulu industri hiburan Sabah ni.

Mawi & Stacy - Salah Masuk Nyanyi

Saturday, June 13, 2009



Kesilapan biasa2 ja baini kan...

Ridah : Lugai-Lugai

Awek "i'm yours" cover - jason mraz

Masuk lagi...

Friday, June 12, 2009

Ceritanya begini, suatu hari di Kampung Pandan, Kuala Lumpur,ada seorang ibu yang gusar kerana anak sulung lelakinya tak kawin-kawin lagi, so satu hari, si ibu pon bawakla calon-calon yang dirasakan sesuai untuk menjadi bakal menantunya, dia pun menjemput kesemuanya kedalam rumahnya Lalu memanggil anak sulong lelakinya untuk memilih kot-kot yang mana-mana dia berkenan... Ciri-ciri : Kulit cerah, rambut ikal mayang, pipi gebu, BUKIT besar..... Pekerjaan : Operator telefon merangkap receptionist Si anak lelaki menolak calon pertama. Si ibu bertanya mengapa dia menolak, lalu sianaknya pon berkata: " Ala Mak...nih tak syiioookkkk....dia nih selalu cakap SILA TUNGGU SEBENTAR,TUNGGU SEBENTAR" Ciri-ciri : Kulit sawa matang, mata bulat dan besar,badan 100% bergetah, BUKITanya Just nice Pekerjaan : Setiausaha Lalu sianak lelaki berkata "Nih lagi tak syyiiiooookkkk...asyik-asyik HARAP BERSABAR...BERSABAR" Si ibu pon gelisah kerana kebanyakkan calon yang ditunjukkan tidak memenuhi kriteria anak lelakinya...lalu dia pon menjemput calon terakhir... Ciri-ciri : Kulit gelap-gelita,mata sepet sikit, badan 99.99999% bergetah, BUKITnya kurang memuaskan Pekerjaan : Guru. Tanpa segan silu dan memikir panjang lalu si anak lelaki ini bersetuju untuk memilih calon ini. Lalu si ibu pon pening kepala lalu bertanya kepada anak lelakinya mengapa dipilih calon ini. Lalu anaknya pun memberitahu... "Hah! mak nih la syyiookkk sikit...kalau cikgu best sikit..pasal dia selalu cakap ULANG SEKALI LAGI, BUAT BANYAK-BANYAK, SALAH NIH,BUAT MACAM NIH 10 KALI LAGI, TERUSKAN..HAH..TERUSKAN DAH BETUL TUH..." Tiba-tiba adik ! lelaki tersebut yang berumur 10 tahun menyampuk plak... "Bang!!!....Konduktor bas mini lagi bagus bang.... Diorang selalu cakap.... "NAIK CEPAT,NAIK CEPAT... MASUK,MASUK.....MASUK LAGI, DALAM LAGI... DALAM LAGILAAAAHHHHHHHHHHHHHH, MASUK BELAKANG....BELAKANG LAGI, LAGI BELAKANG SANA ...BELAKANG BANYAK KOSONG!....

Sabahan Shuffler

Thursday, June 11, 2009

Puisi yang membuatku rasa sangat terharu - thanks mama @ irnanis

khas untukmu..'KK' Ponet..

Hasil Tangan Anak Pitas

Tahniah buatmu...
insan yang punya hasil tangan..
hasil tangan anak pitas..

hasil tanganmu..
mampu menganyam..
seribu satu pengisian..
seribu satu makna..
yang tak terucap..
kemanisannya..

hasil tanganmu..
punya makna tersendiri..
bagi diri kami..
yang menyusurinya..

kini..
antara waktu tika kami..
silaturrahim..
perkongsian minda..
penghibur setia..
tika suka dan duka..
bisa dimeteraikan..
bisa dilayarkan..
di atas 'hasil tanganmu'..

terima kasih buatmu..
hasil tanganmu..
ketulusan komitmenmu..
pasti menjadi sejarah..
yang terunggul akhirnya!

yang pasti..
hasil tanganmu..PONET..
akan menjadi kisah manis..
dibibir tua kami nanti..


InsanNya,
mama @ irnanis

p/s Semoga PONET sentiasa dalam lingkungan keredhaan-NYA..amin..
Terima kasih 'KK'..teruskan komitmen..antara idola anak pitas..

Jangan Jeles!

Jan jeles aah! inilaa brg2 yg aku pkai utk men-DJ..hahahha!!

Taip BRTM ANNA dan hantar ke 32776

Jom! kita atur ni artis..

Rahsia Handphone Untuk Kecemasan?

Wednesday, June 10, 2009

Tahukah anda bahawa telefon bimbit anda sedikit sebanyak boleh membantu dikala kecemasan.Banyak perkara yang boleh anda lakukan,antaranya : -

1) NOMBOR KECEMASAN
- Sentiasa ingat bahawa nombor kecemasan untuk semua telefon adalah 112.Jika anda dalam kecemasan dan berada dikawasan tiada liputan untuk semua talian telefon bimbit yang anda gunakan, cuba dail nombor kecemasan 112.Ia boleh digunakan walaupun di kawasan yang tiada liputan dan lebih menarik lagi,ia boleh terus didail walaupun papan kekunci telefon bimbit anda dikunci ( Keypad lock ) .

2) KERETA TERKUNCI
- Pernahkah anda tertinggal kunci kereta dalam kereta dan kereta anda ketika itu terkunci dari luar.Mesti anda lakukan pelbagai cara untuk mendapatkan kembali kunci bagi membuka semula kereta anda.Jangan risau,telefon bimbit boleh membantu,tapi bagi kereta yang menggunakan system penggera ( alarm ) sahaja . Caranya,cuba anda hubungi seseorang yang berada di rumah.Minta dia ambilkan kunci pendua kereta anda.Kemudian pegang telefon bimbit anda dari jarak kira-kira 30 sm ( satu kaki ) dari kereta yang terkunci itu.Minta pula keluarga atau teman di rumah menekan punat ' ON ' pada kunci pendua kereta dan pastikan dia menekan dengan mendekatkan pada telefon bimbitnya.Pasti kereta anda tidak terkunci lagi,malah ia boleh dilakukan dari jarak beratus-ratus kilometer dari tempat kereta anda berada.Kerana itu juga,penting untuk anda menyimpan kunci pendua atau meminta orang yang anda percayai untuk menyimpannya. Penting juga penggunaan telefon bimbit dalam keadaan sebegini.Kaedah ini memang berkesan kerana beberapa orang telah mencubanya.

3) KUASA BATERI TERSEMBUNYI
- Mungkin ramai tidak tahu,telefon bimbit yang telah kehabisan bateri masih boleh digunakan dalam keadaan kecemasan kerana ia mempunyai fungsi untuk menyimpan bateri tambahan. Bayangkan jika bateri telefon bimbit anda sudah terlalu lemah atau mati sedangkan anda perlu melakukan panggilan penting atau berada dalam kecemasan. Telefon bimbit jenis Nokia didatangkan dengan bateri simpanan.Untuk mengatifkannya, tekan kekunci ' *3370# ' . Telefon bimbit anda akan berjaya dihidupkan semula dan skrin telefon akan memberitahu telefon tentang penambahan kuasa bateri sebanyak 50 peratus.Kuasa tambahan ini juga akan dicas semula bila anda mengecas telefon bimbit anda .

4) TELEFON KENA CURI
- Bagaimana jika telefon bimbit anda dicuri.Anda boleh menjadikan ia tidak dapat diaktifkan dengan menekan nombor siri yang terdapat di telefon bimbit anda,sila dail *#06# dan 15 digit nombor siri telefon bimbit anda akan tertera di skrin.Nombor ini adalah unik untuk setiap telefon bimbit. Catatkan nombor siri ini dan simpannya di tempat Selamat.Bila telefon bimbit anda dicuri,anda boleh hubungi pusat servis telefon bimbit anda dan berikannya kod nombor siri tersebut.Mereka kemudiannya akan mengunci system dalam telefon bimbit anda dan sesiapa sahaja yang mencurinya pasti hampa kerana walaupun kad simnya telah ditukar,dia tidak akan berupaya mengaktifkan kembali telefon bimbit tersebut.Jadi, walaupun ia di curi,namun sekurang-kurangnya anda berpuas hati kerana si pencuri takkan boleh menggunakannya ataupun menjualnya

How to create a blog with Blogger

Awek siapakah ini?

Aku jumpa gambar awek ni di sebelah....ada siapa2 yg kanal ka? Komen ckit :)

Hadiah Hari Jadi

Hadiah hari jadiku yang ke ?? dari tuan 911. Thnaks mmng aku suka btl sbb ada kaitan sm keminatanku..hihihi :)

18SX Tunggul

...tidak abis cerita malam pertama... ada kunun ini psgn baru kawin...tpi nasip malang bgi si ppuan..dia tekana lelaki yg inda ada pengetahuan psl seks ba...yg main terjah saja ..maksudnya inda pandai rumin2 ba...trus menugal...jdi mlm pertama itu si bini terlalu kesakitan...sudah la anu dia kering si laki antam saja...lain lgi yg kuyak sabap verigin. Jadi keesokannya si bini bad mood la...marah lgi...dia pun demam ba sebap terkezut semlm...dia blg sama laki dia..."bagus ko putung ko pya anu...sabap ko pya anu la sa sakit" balik2 ba si bini ckp mcm itu...jdi si laki pun mengaus juga la...trus dia pi ambil lintah yg sdh isap darah karabau...dia pura2 la buka seluar dia di bawah pokok rambutan di halaman rmh...dia kasi tgk2 la bini dia putung dia pya anu/lintah...dia pun putung la pakai parang...trus dia begulik gulik di tana n berteriak kesakitan.Bini dia inda peduli... lps beberapa bulan...di mlm yg dingin n hujan gerimis...si bini pigi la kuis2 kaki si laki...laki tya la "kenapa kau ini"? si bini ckp "sejuk bang" "kalau sejuk pakai selimut"...si laki blg Si bini kuis2 kaki si laki lgi...trus si laki tya kenapa...ni kali si bini tya.. "ada lgi ka tunggul2 anu kau itu bang"?...pewwitt si bini tya tunggul2 o...ahahaha...

18SX Malam Pertama

...Malam pertama lagi 3.... ada kunu sorang lalaki yg mau sangat anak yg berkulit putih melepak ..dia takut dpt anak itam ba sabap bakal bini dia itam.. jdi sebelum kawin dia tya2 la sama orang mcm mana petua mo dpt anak ppuan yg putih.. kwn dia kasi tau la..."kalau ko mau anak putih...jgn kasi masuk anu ko sampai abis "... jdi hari persandingan lalaki tdi pun sampai la...mlm pertama pun sampai...inda sabar lgi si laki.. bila dorang mk luv...mula2 dia ikut petua kwn dia la... tpi bila dia kesiokan sdh dia pun takan abis sambil cakap.."itam pun iiiiiiitam la"...hehe

Gadis umur 17 tahun jadi doktor

YOGYAKARTA - Seorang remaja kelahiran Banda Aceh, Riana Helmi menjadi doktor pada usia 17 tahun 11 bulan, lapor sebuah akhbar semalam.

Dr. Riana yang bertubuh kecil berjaya menamatkan pengajian selama tiga tahun enam bulan dengan memperoleh purata nilai gred kumulatif 3.67.

"Ya, Alhamdulillah, saya menjadi siswazah perubatan termuda," kata gadis itu di Universiti Gadjah Mada, di sini.

Dr. Riana lahir di Banda Aceh, Nanggroe, Aceh Darussalam pada 22 Mac 1991 dan dia mendaftar memasuki fakulti perubatan universiti itu pada September 2005 menerusi saluran bakat istimewa.

Ketika itu, dia berumur 14 tahun.

Gadis itu tidak menyembunyikan kesukarannya ketika menyiapkan tugasan ketika belajar bersama pelajar yang lebih tua daripadanya.

"Kesulitan kerana tugas yang banyak tetapi syukurlah semua itu dapat saya atasi," katanya yang belajar mengenai kanser payu dara.

Dr. Riana bercita-cita untuk melanjutkan pengajiannya dengan menjadi doktor pakar.

Sejak kecil, dia dikenali kerana memiliki kecerdasan yang istimewa ketika belajar di sekolah menengah di Sukabumi, Jawa Barat dengan melompat kelas.

Dia akan menjadi doktor perubatan sepenuh masa selepas dua tahun menjalani latihan.

"Saya sama seperti pelajar-pelajar lain yang tidak menumpukan sepenuh masa hanya dengan belajar," katanya. - Agensi

DJ kah kau ni...????




Papier Mache, 7-member music group from Tamparuli releases debut album, September 2008

3 years and 10 songs (6 Kadazandusun, 2 Bahasa Malaysia, 2 English) later, they finally did it.

If you’re tired of “MIDI songs” and want to hear real musical instruments being played by a true-blue Sabahan pop/rock band, this album is for you.

Apart from having the expected solid melodies, arrangement wise I’d say they went further than most local artistes; there are extended instrumental breaks, for example that minute-long violin-led solo in “Oiyad” and “Iya Om Iya” and that 90-second guitar riff fest reminiscent of Led Zeppelin in “Itu Bukan.”

As a result, the shortest song clocks in at 4:22 (Nung Olingan Oku Dia) while the longest, “Itu Bukan” is at more than 7 minutes.

Further setting them apart is songs like “Iya Om Iya” which I have never witnessed being attempted in Dusun language before: retro images of smoky bars come to mind.

Lyrics wise, apart from the usual love songs, there is also the socially-aware “Misompuru”, which calls for a united society

Zee Avi - Live from and above the Solar Powered Plastic Plant

Salam dari DJ rumputt

Setelah sekian lama, akhirnya saya buat blog sendiri sudah. Penat sudah bikin yang membayar punya hahaha..skrg ni bikin yg FREE. Memang pada masa ini blogspot adalah antara blog yg sangat disukai ramai mcm susu sap junjung bah! hihihi. Hari ini ada sejarahnya yg tersendiri dlm hidup sy dlm dunia internet ni......

Apa2pun kepada yg telah mngunjungi blog sy ni, sy ucapkan brbanyk2 bnyk terima kasih. Sy harap persahabatan akan terjalin dalam bentuk apa sekalipun. Salam ceria dari sy DJ rumputt :).